Boka och hyra lokal och utrustning

Kommunens bidragsberättigade föreningar får låna viss utrustning gratis. Dessutom lånar bidragsberättigade föreningar nummerlappar, start- och målklocka och stoppur gratis.

Nötförbud

Barn- och utbildningsnämnden har antagit ett generellt förbud mot alla typer av trädnötter, jordnötter, mandlar och sesamfrön i kommunens alla förskolor och skolor. Det gäller alltså även vid uthyrning eller utlåning av lokalerna samt personalens kaffebröd, kaffebröd vid föräldramöten, disco och så vidare.

Fritidscentrum

Här finns idrottshall, ishall, spegelsal och skyttehall. Fritidscentrum

Lokaler på Renforsskolan

Det går att hyra Torget, matsalen, hemkunskapsköken och textilslöjden.

Vill du hyra någon av dessa lokaler kan du boka via Renforsskolan 0933-140 63.

Nycklar och låstaggar hämtar du på skolans expedition eller enligt överenskommelse.

Forum

Forum är en samlingslokal intill Renforsskolan. Den passar till exempel till föreläsningar, motionsdans, konserter, kalas, enklare filmvisning mm.

Salen är indelad i en åhörardel med trägolv och en läktare som går att fälla ut eller dra in, en scendel och en cafédel med kök intill. Allt i samma plan.

Om du har frågor eller vill boka lokalen, kontakta;
Peter Eriksson
Vindelns Kommun, Tekniska avd
0933-140 68

 

  • Mikrofoner och hörslinga finns
  • Fullt utrustat kök
  • Max antal som får vistas i lokalen är 313 personer
  • 184 sittplatser på läktaren
  • Bord och stolar för 130 personer om läktaren är infälld
  • I cafédelen ryms 58 sittande
  • En liten monterbar scen går att boka till

Bokningsregler för Flottarmuséet, Rundlogen och Ladugårdslängan

Vem får hyra?

Företag, föreningar och i vissa fall privatpersoner är välkomna att hyra dessa lokaler. Hyresgästen måste dock vara minst 18 år gammal. Du som bokar byggnaden är ansvarig hyresgäst.

Bokning

Byggnaderna bokas hos Vindelns kommun och nyckeln hämtas och kvitteras ut enligt överenskommelse. Vid bokningsförfrågan ska bokaren ange vilken aktivitet som man har för avsikt att arrangera. Med anledning av att lokalerna ligger i anslutning till en campingplats kommer förfrågningar gällande kvällsaktiviteter och arrangemang som kan upplevas störande att hanteras särskilt och samrådas med campingen.

I bokningsförfrågan måste användningsområdet anges. Uthyraren kan neka uthyrning till aktivitet som ej stämmer överens med områdets värden och kan upplevas som störande för campingens gäster.

Observera att i anslutning till lokalerna finns ingen tillgång till vatten! Närmsta toalett finns vid separat byggnad inne på campingen.

Sopkärl finns uppställt och märkt intill fiskeboden.
Rundlogen och Flottarmuséet reserveras varje år för Nationalälvens dag 19 augusti.

Inventarier

Lokalen hyrs ut utan möbler och inventarier.
Enkel städutrustning finns tillgängligt, sop, sopskyffel, sopkorg, sopsäckar, soppåsar.

Hyra

Hyresobjekt

Externa, privata och företag

Föreningar, registrerade i Vindelns kommun

Fd. Flottarmuseet


100 kr/h
1000 kr/dygn.

50kr/h
300 kr/dygn

Rundlogen

100 kr/h
1000 kr/dygn.

50 kr/h
300 kr/dygn

Lokal i ladugårdslängan

100 kr/dygn

100 kr/dygn

Faktura

Hyra faktureras senast i september. Uppge fullständig faktura adress för bokningen vid förfrågan.

Regler vid uthyrning och användning:

  • Kom ihåg att du befinner dig i ett natur- och kulturreservat samt nära en camping, visa hänsyn till omgivningen.
  • På grund av brandrisken är alla byggnader rökfria.
  • Hyresgästen ansvarar för att städa ur byggnaden och slänga eventuella sopor.
  • Vid arrangemang och tillställningar i kommunens gemensamma byggnader får lagbrott och diskriminering ej förekomma
  • Observera att hyresgästen själv ansvarar för att nödvändiga tillstånd innehas.
  • Rapportera gärna eventuella problem eller skador direkt vid återlämning av nyckeln.
  • Visa hänsyn till områdets övriga gäster på området, efter kl. 23.00 ska området vara tyst och lugnt.
  • Vid större arrangemang/aktiviteter behöver hyresgästen säkerställa en tillfredställande toalettlösning för sina gäster. Ex. toalett-vagn alternativt boka en av stugorna.

Städning

  • Sopa golvet
  • Plocka bort eventuellt skräp och släng detta på anvisad plats
  • Lämna lokalen i gott skick!

Kontaktuppgifter för Bokning och återkoppling:

Kontaktuppgifter för Bokning och återkoppling;
Ring växeln på Vindelns kommun och be att få tala med receptionen; 0933-140 00
e-post: vindelns.kommun@vindeln.se

Almagårdens bagarstuga

För bokning av Almagårdens bagarstuga, ring växeln 0933-140 00 och fråga efter Barbro Arvidsson eller skicka e-post till vindelns.kommun@vindeln.se

Ridhuset

För bokning av Ridhuset, ring växeln 0933-140 00 och fråga efter någon i nämndsadminstrationen eller skicka e-post till vindelns.kommun@vindeln.se

För kontakt med Ridhuset ring Petra Karström 070-557 77 10

Kostnad för hyra av utrustning, seketeriatsvagn, scen, med mera

Utrustning och kostnad för förening och övriga

Objekt

Föreningar*

Övriga

Högtaleri 1-4 trattar

0 kr

250 kr/dygn

Laddningsbart ljud med trådlös mikrofon

0 kr

250 kr/dygn

Sekretariatsvagn

0 kr

300 kr/dygn

Gummimatta 800 kvm

4 000 kr/ arr**

4 000 kr/arr**

Dansgolv

5 000 kr/ veckoslut

5 000 kr/ veckoslut

Ring Fritidscentrum för att hyra 073-079 72 11 


Utrustning och kostnad för förening och övriga

Objekt, endast

inom kommunen

Föreningar

Övriga

Mobil scen (utkörning och uppsättning

av tekniska avdelningen)

500 kr/arr**

5 000 kr/arr**

Toavagn

0 kr/arr**

+ byte av slamkärl

500 kr/arr**

+ byte av slamkärl

Gör en bokningsförfrågan genom att ringa 0933-140 00 eller skriva till vindelns.kommun@vindeln.se

Utkörning och bortforsling av mobil scen genomförs endast vardagar.

* Föreningstaxa gäller föreningar registrerade i Vindelns kommun.
** Arr = max 3 dygn, vid längre bokning tillkommer 250 kr/dygn.

Beskrivning av toavagn med slamtunnor

Vagnen har fyra bås. I varje bås finns slamkärl som man monterar en toasits på. Vagnen kan dras av bil och endast B-körkort krävs.

Vagnen innehåller rena slamkärl, och ska återlämnas med nya eller rengjorda kärl. Nya rena slamkärl köper du på återvinningscentralen ÅVC, där du också lämnar de fyllda kärlen.

Bokning

Boka toavagnen via e-post vindelns.kommun@vindeln.se

eller telefon 0933-141 96.

Hämta och lämna tillbaka den på förrådet en vardag kl 7-16 eller enligt överenskommelse.

Kom ihåg!

· Vagnen ska vara städad och utrustad med rena kärl.

· Inga lösa delar ska finnas i vagnen under transport för att undvika skador inne i vagnen.

· Eventuella skador ska du meddela när du återlämnar vagnen.

Lycka till med ert arrangemang!

Logar på Vindelforsarnas naturreservat

Hotell Forsen ansvarar för uthyrning av logarna. Vill du boka, kontakta Hotell Forsen

0933 - 397 00

info@hotellforsen.se