Beställning hos Feelgood

Vindelns kommun har avtal med Feelgood som kommunens företagshälsovård.

Företagshälsovården är en oberoende expertresurs som på vårt uppdrag främst arbetar inom områdena arbetsmiljö och rehabilitering. De tjänster vi köper av Feelgood täcker alla de behov vi i dagsläget har kopplat till företagshälsovård.

Kontakt

Telefonnummer 090-17 63 60. För avbokningar utanför kontorstid finns en röstbrevlåda kopplad till numret.
Feelgood är i Vindeln på tisdagar på Häradsvägen 131 (samma byggnad som Previa).

Teamet gentemot Vindeln består av följande professioner:

Företagsläkare, Ergonom, Leg. fysioterapeut, Företagssköterska, Leg. Psykolog, Arbetsmiljöingenjör, Organisationskonsult och Case Manager.

Kundansvarig är Fredrik Johansson.

Chef kan beställa tjänster och rådgivning

Feelgood tillhandahåller en webbportal för beställning av tjänster och rådgivning, hämta fakturaunderlag och rehabunderlag, anmäla avvikelser samt se avtalsdokument och annat som rör samarbetet.

Du kan också se en översikt på beställningar som redan gjorts, samt se svar från Feelgood när de tagit emot beställningen, till exempel ett meddelande om en bokning av berörd medarbetare för ett besök eller svar på din fråga. Du kan också fortsätta dialogen med där, om du har fler frågor eller vill fylla på med information kring en beställning.

Inloggning i Feelgood

Webbportalen är tillgänglig för chefer, HR och andra behöriga beställare samt för de som behöver se fakturaunderlag. Portalen fungerar lika bra på dator, surfplatta och mobiltelefon.

Du kan välja mellan att logga in med din e-postadress och lösenord, eller med ditt Bank-ID.

Aktivera ditt konto

Det är bara de som har behörighet att logga in i systemet som kan aktivera ett konto. Behörigheten styrs av den information vi som kund ger Feelgood. Första gången du besöker sidan behöver du aktivera ditt konto. Om du inte kan aktivera ditt konto beror det sannolikt på att det saknas information om dig i den personalfil Feelgood fått av oss. Kontakta då HR för support.

Såhär gör du för att beställa

För att göra en beställning, klicka på den röda knappen Beställ. Där får du tre alternativ – tjänst för en grupp, tjänst för enskild medarbetare eller beställning av rådgivning. Du kan alltid beställa rådgivning om du inte vet vilken tjänst som är bäst lämpad.

Beställningsflödet är enkelt och du klickar dig lätt igenom de olika stegen och anger de uppgifter som behövs. I fritextfälten finns möjlighet att beskriva en situation och ange mer information kring det du önskar och behöver hjälp med. Gör gärna det så att Feelgood ges möjlighet att hjälpa dig på bästa sätt.

Beställningen tas emot av en person på Feelgood som besvarar ärendet. Svaret publiceras i portalen, och du ser det genom att det blir en gulmarkering Svar! på beställningen. Du får också ett e-postmeddelande som talar om att du fått svar på din beställning och en länk som du kan klicka på för att komma till svaret i portalen.

Krypterat och säkert

All kommunikation i webbportalen sker krypterat och säkert. All inloggningsinformation hanteras på ett säkert sätt som uppfyller GDPR. All personinformation hanteras säkert och i enlighet med både GDPR och patientdatalagen (PDL). Läs mer i Feelgoods personuppgiftspolicy.

Avvikelser

Under fliken avvikelser i Feelgoods webbportal kan du göra en anmälan om du upplever att något avvikit från dina förväntningar på dem som leverantör, eller från vad som står i avtalet. Har du frågor eller eventuella tekniska problem med webbportalen ska du inte anmäla det som avvikelser, utan kontakta teknisk support.

Teknisk support

Om du har tekniska problem eller frågor kontakta tekniksupport@feelgood.se Om du har frågor om ett fakturaunderlag, kontakta referensen som står på fakturan.