IT-enheten

Här hittar du som anställd i Vindelns kommun kontaktuppgifterna till IT-enheten om du behöver hjälp med frågor om IT eller telefoni.

Vi tar emot felanmälningar och beställningar som rör kommunens datorer och IT-system. Vi är även stöd när du funderar på IT-lösningar i din verksamhet. Vill du beställa nya datorer eller IT system ska du kontakta oss för samordning.

Öppettider

Vi har öppet mellan, kl.07.30 - 16.15. Lunchstängt 11.00-12.00

Under sommaren har vi begränsad bemanning under veckorna 27-31 använd kontaktuppgifterna nedan för att få hjälp med ditt ärende.

Kontakta oss

Servicedesk - bästa sättet att få hjälp

För att du ska få snabbast möjligast hjälp med dina IT-problem registerar du ditt ärende via vår servicedesk.
Du behöver vara inloggad på kommunens nätverk.

Behöver du akut hjälp?

Om du har ett ärende som är akut eller när du behöver omedelbar service i din verksamhet behöver du ringa oss för snabbaste möjliga hjälp.

Telefontider

Våra telefontider är måndag-fredag mellan, kl. 07.30 -16.15.
Behöver du ringa oss är vårt telefonnummer: 0933-15 63 20

Fjärrhjälp via TeamViewer

TeamViewer är en tjänst som gör att du och en tekniker hos oss kan arbeta tillsammans på din dator för att lösa uppkomna problem.

Beställningar

Beställningar från IT avdelningens befintliga varulager sker via servicedesk ärende av behörig. Behörig är beslutsattestant eller någon annan som delegerats.

Vid delegering skicka ett mail till ekonomi@vindeln.se med följande text;
”Jag delegerar befogenhet till (Förnamn Efternamn) att göra beställningar från vår IT-avdelning för verksamhet (Koddel B, verksamhetsnamn) under år 20xx”

Vid beställning fylls obligatoriskt fält i för kontering ”